Scallion Noodles ·

Inhoudsopgave van: Scallion Noodles ·


Scallion-noedels zijn waarschijnlijk de snelste, gemakkelijkste en lekkerste noedelschotel die je kunt maken met pantry-items en groene uien.

Ze zijn super simpel, maar vol van smaak. Op zichzelf zijn ze veganistisch, maar je kunt gemakkelijk eiwitten en groenten toevoegen voor een compleet uitgebalanceerde noodle bowl-maaltijd.

lente-uitjes noedels |  www.iamafoodblog.com

Wat zijn lente-ui noedels?

Oorspronkelijk afkomstig uit Shanghai, is lente-ui-noedel een eenvoudig gerecht van lente-uitjesolie, noedels, sojasaus en een vleugje zoetheid. De noedels kunnen worden geserveerd voor ontbijt, lunch, diner en als tussendoortje. Deze noedels zijn een studie in minder is meer en hoe je complexe smaken uit simpele kunt halen. Noedels met lente-ui-olie staan ​​bekend als cong yu ban mian en worden ook noedels met lente-ui-olie, noedels met groene ui en elke andere combinatie van lente-ui/groene ui/lente-ui en olie en noedels genoemd. Hoe je ze ook wilt noemen, ze zijn heerlijk!

lente-uitjes noedels |  www.iamafoodblog.com

ingrediënten

  • lente-uitjes/groene uien – als je groene uien kookt, worden ze ongelooflijk lekker. Ze hebben een zachtere uiensmaak die totaal anders is dan de scherpte en versheid van rauwe, ongekookte groene uien.
  • neutrale olie – je een olie wilt die smaakloos is, zodat het aroma van de groene uien er echt doorheen komt. Vet is een drager van smaak, in dit geval de zachte, lichte umami-smaak van de uien.
  • lichte soja saus – lichte sojasaus gaat umami en zout toevoegen. Ga voor een natuurlijk gebrouwen sojasaus. We houden van Lee Kum Kee of Pearl River Bridge, beide beschikbaar op Amazon.
  • donkere sojasaus – dit is een dikkere, donkerdere sojasaus die niet zo zout is als lichte sojasaus en wordt meestal gebruikt om een ​​mooie kleur aan je noedels toe te voegen, maar het heeft ook een vleugje karamel.
  • suiker – we gaan een vleugje suiker toevoegen om de umami van de sojasauzen echt te accentueren.
Lees ook:  Kip en Broccoli Chow Mein Recept · Food for Dads

lente-ui olie |  www.iamafoodblog.com

Welke noedels gebruiken?

Je kunt elke soort noedels gebruiken voor lente-uitjesnoedels. Ik heb instant ramen-noedels, udon, ramen, rijstnoedels, eiernoedels en zelfs macaroni gebruikt. Serieus, alles smaakt geweldig met deze saus. Als je niet geïnteresseerd bent in noedels, deze lente-uitjessaus smaakt ook geweldig op rijst of eiwit!

Hier gebruik ik mes gesneden Chinese shanxi geschaafde lintnoedels of dao xiao mian (刀削面). Ze verkopen ze in Aziatische supermarkten of je kunt ze online kopen. Ze zijn in wezen een tarwenoedel met stroken randen die een heerlijk zijdezachte, taaie textuur hebben die goed bestand is tegen saus.

noedels |  www.iamafoodblog.com

Hoe maak je lente-ui noedels

  1. Sjalotten opwarmen en olie op laag vuur tot de lente-uitjes bruin en knapperig worden en de olie met de meest ongelooflijke aromatische geuren doordrenken.
  2. Schep de krokante lente-uitjes eruit en leg ze opzij.
  3. Roer sojasaus erdoor (twee soorten!) en een vleugje suiker in de olie.
  4. Kook je noedels en laat goed uitlekken.
  5. Gooi de noedels met de olie en bestrooi met de krokante lente-uitjes.
  6. Verslinden!
Lees ook:  Pulled Pork Recept · Food for Dads

lente-uitjesolie en sojasaus |  www.iamafoodblog.com

Toppings voor sjalotjesnoedels

Typische toppings voor lente-uitjesnoedels zijn de knapperige lente-uitjes – ze zijn echt het beste! Je kunt ze ook toppen met:

  • een gebakken ei
  • chili krokant
  • geroosterde sesamzaadjes
  • komkommers
  • koriander
  • gesneden groene uien
  • krokante sjalotten

lente-uitjes noedels |  www.iamafoodblog.com

Zijkanten

Deze noedels passen goed bij:

Ik hoop dat je deze snelle en gemakkelijke noedels eens probeert!
xoxo steph

lente-uitjes noedels |  www.iamafoodblog.com


Sjalot Noedels

De snelste, gemakkelijkste en lekkerste noedelschotel die je kunt maken.

Serveert 2

Voorbereidingstijd 5 minuten

Kooktijd 5 minuten

Totale tijd 10 minuten

  • 1 veel groene uien
  • 1/4 beker neutrale olie
  • 2 eetlepel sojasaus
  • 2 eetlepel donkere sojasaus
  • 2 theelepel suiker
  • 2 porties noedels naar keuze (6 ons gedroogd of 12 ons vers)
  • Snijd de lente-uitjes in wit en groen en rasp/julienne.

  • Verwarm in een kleine pan het eiwit en de olie op laag vuur tot het eiwit bruin en knapperig begint te worden en laat de olie ongeveer 10-15 minuten trekken. Roer af en toe en zorg dat de uien niet aanbranden.

  • Voeg de greens toe en bak nog 5 minuten tot de greens krokant beginnen te worden.

  • Schep de krokante lente-uitjes eruit en zet ze apart.

  • Haal de olie van het vuur en laat iets afkoelen. Terwijl het afkoelt, kook je je noedels en laat je ze goed uitlekken.

  • Roer de sojasaus en suiker door de afgekoelde olie.

  • Besprenkel de noedels met 2-3 eetlepels olie en garneer met knapperige lente-uitjes. Genieten van!

Lees ook:  Eenvoudig Slow Cooker Varkensvlees Carnitas Recept met 3 ingrediënten · Food for Dads

Voedingsfeiten

Sjalot Noedels

Hoeveelheid per portie

calorieën 604
Calorieën van Vet 257

% Dagelijkse waarde*

Vet 28.6g44%

Verzadigd vet 3,8 g24%

cholesterol 0,01 mg0%

Natrium 1373mg60%

Potassium 362 mg10%

Koolhydraten 74.3g25%

Vezel 4.2g18%

Suiker 9.5g11%

Eiwit 13.1g26%

* Percentage dagelijkse waarden zijn gebaseerd op een dieet van 2000 calorieën.